Gayrimenkul Hukuku

Gayrimenkul hukuku, medeni hukuktaki “Eşya Hukuku” kapsamında kalan önemli bir bölümdür. Taşınmazlardaki mülkiyet hakkından kaynaklanan uyuşmazlıkların çözümü bu özel hukuk dalının içeriğidir. Genel olarak, tapu iptal tescil ve kayıt düzeltme davaları, ortaklığın giderilmesi (izale-i şuyu) davaları, müdahalenin men-i davaları, irtifak kurulması ve önalım (şüfa) hakkı davaları, kira bedeli kaynaklı tahliye davaları gayrimenkul hukukunda karşılaşılan hukuki sorun ve davalardır. Vatandaşların yanı sıra yabancıların da Türkiye’de mülk edinme talepleri nedeniyle gayrimenkul hukuku ile ilgili sorunlarla karşılaşma ihtimali yüksektir. Gayrimenkul davaları birçok farklı kanunu ve kişiler arasındaki anlaşmazlıklara bağlı olarak zorlu bir süreci gerektirebilir. Ayrıca mülkiyet hakkını etkileyen ve ekonomik dava değeri yüksek olan bu davalar uzun süreçlere yayılabilmektedir. Bu davalarda Asliye ve Sulh Hukuk Mahkemeleri görevlidir.

BİZCE GAYRİMENKUL HUKUKU

Gayrimenkullerin alım, satım ve değerlemesi ile ilgili danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Gayrimenkul alımı için satış vaadi ya da kiralama sözleşmelerinizi hak kaybı yaşanmayacak şekilde titizlikle hazırlıyoruz. Gayrimenkul hukuku kapsamında kalan davaların açılmasından önce tapu kayıtlarının ve emsal kararların incelenmesi, keşif, bilirkişi ve tanık delillerinin sonuçlarını tahlil son derece önemlidir. Dava sürecini takip ederken tüm ön hazırlıklar yapılarak hak kayıplarının en aza indirilmesi ilkesiyle hizmet vermekteyiz.

Çalışma Alanlarımız

turkmenavukatlik@gmail.com